de dag voor vertrek

10 november 2018 - Nederland, Nederland

Morgen (de 11e van de 11e ja het zal eens normaal gaan bij mij) ga ik voor de 2 keer in mijn leven intercontinentaal ( als je tenminste Egypte, Istanboel, en Tunesië niet meerekent).

De 1e keer was naar Zuid Afrika in februari 1984 . Ik ging met mijn moeder. Het leuke is dat ik deze keer zelf de moeder ben want ik ga met mijn dochter this time... De leeftijden zijn ook praktisch dezelfde deze keer alleen nu ben ik de 60 en mijn dochter de dertiger 😆

We gaan naar Florida. Dat is net te doen als je een week weg wilt. Je bent zeker van mooi weer en je kan heel veel bijzondere dingen zien en doen.

Vivian heeft, omdat ze al eerder in Florida was, het programma zo'n beetje samengesteld. De planning is dat we zondag overdag weggaan en ook later overdag (!) aankomen. Nogal slaperig....is de verwachting want de zondag gaat the Longest Day van de week worden...🙃😴😴

We huren een auto daar en halen die op het vliegveld van MIAMI af .Dan rijden we naar ons hotel vlakbij Miami Beach.

Als we nog energie over hebben zal dat wel een kleine avondwandeling worden over de boulevard en daar gelijk een hartige maaltijd nuttigen want meestal ben je zo slap als een vaatdoek na 10 uur zitten, hangen en wachten. Dat is dan weer de keerzijde van de medaille, maar er is een uitdrukking ; wie mooi wil zijn moet pijn lijden en die kan ik transponeren naar; “wie iets wil beleven moet geduld en zitvlees hebben.”

We blijven in Miami tot dinsdagochtend en vertrekken dan naar de Keys. Omdat die staart van eilandjes best lang is overnachten we halverwege en gaan op woensdag naar Key West. Een dagtrip waar we vroeg voor uit de veren moeten.

Maar de eerste 2 nachten zullen we hier verblijven; http://www.1818meridianhouse.com/